EsomarISO 20252MOAISO 20252NIMAISO 20252dutchenglish
 
 
 
Face-to-face veldwerk Breda  
november 2009
Sinds april 2008 is het in Breda mogelijk om klachten over discriminatie in de horeca te melden via SMS. De gemeente Breda was benieuwd in hoeverre allochtone jongeren ruim een jaar na de ingebruikname van het SMS-nummer bekend zijn met de meldprocedure voor horecadiscriminatie. In het kader van dit onderzoek heeft DESAN tot begin oktober face-to-face veldwerk uitgevoerd onder allochtone jongeren op ROC's en in het uitgaanscentrum van Breda. Met behulp van pocket pc’s werd de jongeren gevraagd wat ze zouden doen als ze een café of discotheek niet worden binnengelaten en of ze wisten bij welke instantie(s) discriminatie gemeld kan worden.
 
  DESAN Research Solutions, Raadhuisstraat 46, 1016 DG Amsterdam, telefoon: 020 620 1589, fax: 020 638 7299, informatie@desan.nl